دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا

قسمتی از متن پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

تصمیمات آمیخته بازاریابی

مفهوم آمیخته بازاریابی در سال 1964 توسط بوردن معرفی شده می باشد. وی ایده خود را از کالیتون که مدیر بازاریابی را به عنوان تصمیم گیرنده و هنرمند ترکیب کننده عوامل تعریف کرده، گرفته و عبارت آمیخته بازاریابی را تبیین داده می باشد. وی اظهار کرده می باشد که ترکیب کننده عوامل کسی می باشد که به گونه مداوم آمیخته­ای از رویه­ها و سیاست­های بازاریابی را در کوشش­های خود برای تولید و ایجاد یک سازمان سودآور به کار می­گیرد. بوردن لیستی از عناصر آمیخته بازاریابی معرفی و آمیخته را به 12 عنصر زیر طبقه بندی نموده می باشد: برنامه­های محصول، قیمت­گذاری، برند، کانال­های توزیع، فروش شخصی، تبلیغات، ارتقاء، بسته بندی، نمایش محصول، خدمات، حمل و نقل، تحلیل یافته­های واقعی(Borden, 1964).

پس از معرفی بوردن محققان به طبقه بندی­های مختلفی از آمیخته پرداخته­اند. آلبرت فری از دو بعد برای آمیخته بهره گیری می­کند: بسته پیشنهادی(محصول، بسته بندی) و ابزارها (تبلیغات، فروش شخصی). کیلی و لیزیر سه طبقه­بندی را پیشنهاد می­کنند: آمیخته محصول، آمیخته ارتباطات و آمیخته توزیع، دارلینگ و لیپسون متغیرهای آمیخته را در 4 طبقه تقسیم­بندی می­کنند: آمیخته محصول، آمیخته فروش، آمیخته ارتباطات و آمیخته توزیع(Reynolds & Lipson, 1970) بالت و واتیرسچوت (1992) آمیخته را ترکیبی از عناصر مفید برای پاسخ به بازار تعریف کرده و محصول، قیمت، توزیع و ارتباطات را به عنوان متغیرهای آمیخته عنوان می­کنند(Waterschoot, 1992 Bulte & ).

مک کارتی عناصر آمیخته بازاریابی را به چهار متغیر تصمیم گیری تقسیم بندی نمود که شامل محصول، قیمت، پیش برد محصول و کانال­های توزیع (بازارگذاری) هستند. طبقه بندی وی مورد استقبال مدیران بازاریابی و محققان واقع گردید و در حال حاضر مدیران ارزیابی این طبقه بندی را در فعالیت­ها خود به کار می­گیرند(Ahmed & Rafig, 1995). آمیخته بازاریابی متغیرهایی می باشد که تحت کنترل بازاریابی قرار می­گیرند و برای ایجاد موقعیتی جذاب در بازار هدف به کار می­طریقه. در اصطلاح محصول هر آن چیزی می باشد که برای ارضای نیاز یا خواسته­ای می­تواند به بازار عرضه گردد. در تصمیم گیری درمورد محصول، بازاریاب­ها نیاز دارند که جنبه­هایی مانند کیفیت، بسته­بندی، ویژگی­ها، برچسب، نام تجاری، خدمات همراه، برگشت و تحویل و ارایه محصول را مطالعه کنند(اسلام، 1385). قیمت مقدار پولی می باشد که برای کالا یا خدمات پرداخت می­گردد. در تعریفی جامع­تر، قیمت اندازه فایده­ای می باشد که مصرف کنندگان برای مزایای حاصل از داشتن یا بهره گیری از کالا یا خدمت، پرداخت می­کنند. تصمیمات بعد قیمت­گذاری آمیخته بازاریابی شامل تصمیم­گیری در شیوه­های قیمت­گذاری، خط­مشی­های تعدیل قیمت و تغییر قیمت می باشد(کاتلر و آرمسترانگ، 1386).

بعد پیش برد محصول آمیخته بازاریابی ابزارهایی برای برقراری ارتباط با مشتریان می باشد. این ابزارها از ترکیب تبلیغات، روابط عمومی و فروشندگی شخصی تشکیل می­گردد(کاتلر آرمسترانگ، 1386). تصمیمات توزیع محصول به دو گروه تصمیم گیری درمورد کانال­های توزیع و تصمیم گیری درمورد توزیع فیزیکی تقسیم می شوند. کانال توزیع، مجموعه­ای از موسسات وابسته به هم می باشد، که محصول تولیدی شرکت را به دست مصرف کننده می­رسانند و نقل و انتقال کالا برای مشتریان در زمان و مکان مناسب می باشد. ارکان اصلی ترکیب توزیع فیزیکی کالا عبارت می باشد از سفارش کالا، انبارداری، نگهداری موجودی جنسی و حمل و نقل(کاتلر و آرمسترانگ، 1386).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

1-3-1- هدف کلی پژوهش

مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در ارتباط با شرکت‌های فعال در زمینه نانوفناوری

1-3-2- اهداف فرعی

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی  بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر استراتژی های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا  با فرمت ورد