دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا

قسمتی از متن پایان نامه :

– تعریف بازاریابی

تا کنون تعاریف زیادی از بازاریابی ارائه شده می باشد. در دانش نامه ویکی پدیا بازاریابی این گونه تعریف شده می باشد:

بازاریابی به کوشش برای ارتباط بین ارزش محصول یا خدمات و مشتری گفته می گردد. بازاریابی گاهی اوقات به هنر فروش نیز معروف می باشد. اما فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به حساب می‌آید. تعریف لغت نامه‌ای بازاریابی عبارت می باشد از «فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرف کنندگان». به اظهار دیگر، بازاریابی شامل درک خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات یا خدمات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرآیند سودآوری برای شرکت می باشد. بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب می باشد و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع می باشد، از این رو موجب سفارش‌های آینده می گردد. بازاریابی، فرآیندی می باشد که بین توانایی‌های شرکت و نیازهای مشتریان تعادل ایجاد می کند.

در تعریف ساده­ای بازاریابی عبارت می باشد از «تأمین رضایت مشتری به شیوه­ای سودآور». تأمین رضایت و ایجاد ارزش برای مشتری در کانون اندیشه و اقدام بازاریابی جدید قرار دارد. بر این اساس هدف­های دوگانه بازاریابی عبارت­اند از: جلب مشتریان جدید، با دادن وعده­ی ارزش برتر و حفظ مشتریان کنونی از طریق تأمین رضایت آنان(پارساییان، 1385). براساس تعریف انجمن بازاریابی آمریکا در سال 2004، بازاریابی یک وظیفه­ سازمانی می باشد و مجموعه­ای از فرایندهای ایجاد، برقراری ارتباط و رساندن ارزش به مشتریان جهت مدیریت ارتباط با مشتری به طرقی که به سازمان و ذینفعانش سود برساند، می­باشد(Gundlach, 2007). سرجیو زیمن در کتاب خود “پایان عصر بازاریابی سنتی” بازاریابی را اینچنین تعریف می کند: بازاریابی درمورد داشتن برنامه‌ها و ترویج‌ها و تبلیغات و هزاران چیز دیگری می باشد که در متقاعد کردن مردم به خرید یک محصول، موثر واقع شوند. در مورد رستوران‌های غذای سرپایی، بازاریابی گاززدن‌ها و هرت کشیدن‌ها. در مورد خطوط هوایی، بازاریابی یعنی نشستن آدم‌ها روی صندلی‌ها. بحث بازاریابی درمورد منفعت و نتایج می باشد. بازاریابی یک فعالیت راهبردی و راه و روشی می باشد متمرکز بر فرجام اقدامات مربوط به جذب مصرف کننده بیشتر، برای خرید محصول شما در دفعات بیشتر به نحوی که شرکت شما پول بیشتری به دست آورد(سرجیو زیمن، 1387). در دیدگاه امروزی بازاریابی، یعنی رشد دادن مشتریان تازه، یعنی در نظر داشتن رضایت مندی او و دیدن کیفیت از نگاه او.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

1-3-1- هدف کلی پژوهش

مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در ارتباط با شرکت‌های فعال در زمینه نانوفناوری

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1-3-2- اهداف فرعی

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی  بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر استراتژی های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا  با فرمت ورد