دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا

قسمتی از متن پایان نامه :

مسائل خارجی

اطمینان از اینکه شیوه ای که محصول به بازار عرضه می گردد، سایر ویژگی های مخصوص تکنولوژی سطح بالا را پشتیبانی می کند، نکته‏ی بسیار مهمی می باشد. نکاتی که در این زمینه قابل مطالعه هستند عبارتند از:

  • ایجاد اعتبار؛
  • استانداردها، که تأثیر حمایتی مهمی در ایجاد اعتبار اعمال می کنند؛
  • ایجاد جایگاه مناسب در بازار
  • دست و پنجه نرم کردن با کمبود زیرساخت ها.

 

  1. اعتبار[1]

در شرایطی که محصول، به عنوان یک محصول با تکنولوژی سطح بالا درک شده می باشد و متعاقباً، هنوز یک راه حل پذیرفته شده نیست و با سطح بالایی از عدم اطمینان همراه می باشد، نیاز می باشد که درجه ی بالاتری از اعتماد[2] مشتریان –نسبت به سایر حالت ها- ایجاد گردد. یک غیر از‍‍ء مهم برای ایجاد اعتماد، اعتبار می باشد. اعتبار دو جنبه دارد:

  • اعتبار تکنولوژی
  • اعتبار سازمان عرضه کننده.

 

جهت ایجاد اعتبار برای یک تکنولوژی، لازم می باشد در ذهن مشتری این عقیده ایجاد گردد که محصول تا زمان تعهد عملکردی اش درست کار می کند. این مورد ممکن ست با عدم اطمینانی که خود عرضه کننده تجربه می کند ترکیب گردد. به نظر می رسدکه عدم اطمینان تکنولوژیکی، زمانی به بهترین وجه مدیریت می گردد که خود سازمان عرضه‏کننده، دغدغه هایش را به صراحت اظهار کند به گونه ای که حداقل ممکن بر عهده ی تصورات مشتری گذاشته گردد. هنگامی که این مطلب با ضمانت نامه های قوی پشتیبانی گردد، پذیرش محصول محتمل‌تر به نظر می‏رسد. به علاوه چنانچه سازمان ها بتوانند برای تکنولوژی شان تأیید شخص ثالثی را به دست آورند، خواه با دادن محصول به مصرف کنندگان پیشرو[3]، یا حتی بوسیله ی دادن امتیاز به رقبا، پذیرش محصول جلوتر خواهد افتاد.

[1] -Credibility

[2] -Trust

[3] -Lead user

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

1-3-1- هدف کلی پژوهش

مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در ارتباط با شرکت‌های فعال در زمینه نانوفناوری

1-3-2- اهداف فرعی

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی  بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر استراتژی های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا  با فرمت ورد