دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا

قسمتی از متن پایان نامه :

  1. جایگاه سازی تکنولوژی

جایگاه سازی برای تمام انواع محصولات مهم می باشد و تصریح به شیوه ی ادراک مشتریان یک بازار از یک پیشنهاد بخصوص به نسبت سایر جایگزین هایش دارد (Ries and Trout, 1986). همچنین، در بازارهای با تکنولوژی سطح بالا، پیشنهادهای جایگاه سازی بایستی به تعداد اندکی از جنبه ها محدود گردد (Thayer, 1981). به‏گونه مشابه، در مورد این موضوع نیز بحث شده می باشد که بالا بردن شانس موفقیت یک محصول جدید نیازمند ارائه‏ی یک مزیت قابل توجه و منحصر بفرد می باشد(Cooper and Kleinschmidt, 1990).

طبق آن چیز که انسوف و استوارت پیشنهاد می دهند(Ansoff and Stewart, 1967)، جایگاه های موفق برای محصولات با تکنولوژی سطح بالا شامل این موارد می شوند:

 

  • رهبر تکنولوژی یا “اولین در بازار”؛
  • دوم در بازار اما “دنباله روی برتر رهبر”؛
  • اولین در برآورده سازی یک نیاز بخصوص یا “رهبری گوشه ی بکر بازار[1]“.

 

مزایایی که در بافت‏های با تکنولوژی سطح بالا می تواند منجر به رهبری گردد عبارتند از:

  • ارتقای بعضی جنبه های کیفی از قبیل ایمنی، دقت و یا سازگاری
  • کاهش هزینه بوسیله ی افزایش سرعت، ظرفیت و یا کاربری مواد.

در نتیجه، جایگاه سازی محصولات با تکنولوژی سطح بالا، با در نظر داشتن متغیرهایی که بایستی در نظر گرفته شوند، فعالیت ساده‏ای نیست. در مجموع به نظر می رسد که جایگاه های موفق آنهایی هستند که ریسک خرید را برای مشتری قابل قبول می کنند.

[1] Niche leader

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

1-3-1- هدف کلی پژوهش

مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در ارتباط با شرکت‌های فعال در زمینه نانوفناوری

1-3-2- اهداف فرعی

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی  بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر استراتژی های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا  با فرمت ورد