دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا

قسمتی از متن پایان نامه :

مقدمه

در این فصل به مرور مبانی تئوریک و پژوهش در باب مفاهیم مربوط به موضوع خواهیم پرداخت. در بخش اول به مطالعه مفاهیم و تئوری­های عمده در زمینه بازاریابی و بازاریابی بین الملل پرداخته، در بخش دوم به به تبیین مباحث مربوط به بازاریابی تکنولوژی­های جدید پرداخته، در بخش سوم مدل مفهومی پژوهش ارائه گردید و نهایتاً با مرور تحقیقات انجام شده به مطالعه پژوهش­هایی که تاکنون در این حوزها انجام شده می باشد، خواهیم پرداخت.

 

2-2- تاریخچه بازاریابی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

اسناد تدوین شده­ای در دست می باشد که تاریخچه بازاریابی را تا چهار هزار سال قبل از میلاد نشان می­دهد و حاکی از یک سلسله فعالیت­های خرید و فروش در آن وقت می­باشد. تجارت بین مصری­ها و فنیقی­ها به گونه وسیعی جریان داشته و رشته­های خرده­فروشی و عمده­فروشی در دوره اقتدار رومی­ها و یونانی­ها رواج کامل یافته می باشد. از سال 1200 تا 1600 میلادی کشورهای اروپایی قدرت یافتند و حکومت­های با ثبات وقت موجبات تشویق تجارت و داد و ستد را فراهم آوردند. در نتیجه بازرگانی توسعه پیدا نمود و معاملات نضم پیدا نمود. این توسعه همچنان تا عصر ما ادامه پیدا نمود و هنوز هم در حال پیشرفت می باشد(اربابی، 1369).

در دهه­های اخیر، مفهوم بازاریابی به گونه قابل ملاحظه­ای تغییر پیدا کرده می باشد. بازاریابی با تمرکز روی محصول و ساخت محصول «بهتر» ظهور پیدا کرددر حالی که مفهوم «بهتر» بر اساس استانداردها و ارزش‌های داخلی بود، هدف سود بود و وسیله نیل به هدف، فروش و یا ترغیب مشتری بالقوه برای مبادله پولش با محصول شرکت. مفهوم جدید بازاریابی، که حدود 1960 نمایان گردید توجه خود را از محصول به مشتری انتقال داد، اما هدف هنوز سودآوری بود. وسیله نیل به این هدف گسترش پیدا نمود و شامل آمیخته بازاریابی و یا 4p گردید که به عنوان محصول، قیمت، سیاست­های ترفیعی و تشویقی و کانال­های توزیع شناخته شده­اند. سپس در دهه 1990، مفهوم استراتژیک بازاریابی محسوس گردید. مفهوم استراتژیک بازاریابی، تمرکز خود را از مشتری یا محصول به زمینه گسترده­تر شامل محیط خارجی(رقابت، خط مشی و مقررات دولتی، اقتصاد گسترده­تر و عوامل کلان اجتماعی و سیاسی) انتقال داد(زری باف و حسینی کیا، 1382).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

1-3-1- هدف کلی پژوهش

مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در ارتباط با شرکت‌های فعال در زمینه نانوفناوری

1-3-2- اهداف فرعی

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی  بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر استراتژی های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا  با فرمت ورد