دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا

قسمتی از متن پایان نامه :

الگویی برای مطالعه و انتخاب بازارهای خارجی

 

اولین مرحله فرایند، فرق کشورهای مطلوب و نامطلوب (دارای فرصت کم یا ریسک زیاد) براساس متغیرهای کلان اقتصادی(مثل تولید ناخالص ملی)، اجتماعی، جغرافیایی و سیاسی می باشد. در مرحله دوم، متغیرهایی که مؤید اندازه بالقوه بازار یا شرایط پذیرش کالای مورد نظر یا کالاهای مشابه­اند، مطالعه می شوند. در این مرحله، گاه از متغیرهای مشابه یا نزدیک به هم مورد بهره گیری می گردد. در مرحله سوم، متغیرهای خرد از قبیل رقبا، سهولت ورود به بازار، و هزینه ورود مطالعه گردیده، حجم فروش و سود بالقوه محاسبه می گردد. در این مرحله، تعداد کشورهای قابل مطالعه، تا حدودی کمتر از مراحل قبل می باشد. لذا اطلاعات جمع­آوری شده بایستی به روز و با جزئیات بیشتر همراه باشد. مطالعه­ها در این مرحله، بر سودآوری نهایی تمرکز دارد. مرحله چهارم شامل ارزیابی و اولویت­بندی کشورهای بالقوه می باشد. در این مرحله، اولویت­بندی براساس هدف­ها، منابع و راهبرد سازمان صورت می­پذیرد( کاتلر و آرمسترانگ، 1379).

از دیدگاه هانو سریستو و جان دار لیگ[1] آنهایی در بازارهای خارجی موفق هستند که 10 نکته کلیدی را در جهت بهبود و اجرای فعالیت­های بازاریابی خارجی خود رعایت می­کنند. این نکات کلیدی موفقیت در بازارهای خارجی، چارچوبی منظم و پارادایمی را برای راهنمایی تجارت خارجی و شرکت­های صادر کننده ارائه می­دهند(Darling & Seristo, 2004).

  1. تحلیل فرصت­های بازار، 2. ارزیابی پتانسیل محصول، 3. تعیین شیوه ورود به بازار، 4. ایجاد تعهد شرکت، 5. تخصیص منابع ضروری، 6. تعیین موضوعات تکنیکی، 7. توسعه برنامه بازاریابی راهبردی، 8. سازمان­دهی تیم عملیاتی، 9. اجرای راهبردی بازاریابی، 10. ارزیابی و کنترل.

چهار عامل اساسی در اتخاذ تصمیمات سرمایه­گذاری جهانی دخالت دارد: اندازه و رشد بازار، شرایط سیاسی، رقابت و شباهت بازار( کاتلر و آرمسترانگ، 1379).

 

2-5-1- فعالیت­های بازاریابی برای ورود به بازارهای جدید

فعالیت­های بازاریابی برای ورود به بازار جدید، شامل پژوهش بازاریابی، توسعه یا اصلاح کالا، توزیع و عملیات ترفیع فروش می باشد. هر یک از این فعالیت­ها متأثر از سطح اقتصادی فعالیت­ها و حداقل کوشش بازاریابی می باشد. شرکت قبل از ورود به بازار جدید، بایستی سرمایه­گذاری لازم را برای شناخت مصرف کنندگان و کسب اطلاعاتی درمورد بازار انجام دهد. اصلاح و تغییر محصول متناسب یا سلیقه­های مصرف­کنندگان نیز نیازمند سرمایه­گذاری سنگین می باشد. اگر حجم فروش چشم­گیر باشد، صرف این هزینه­ها برای چند کشور توجیه اقتصادی خواهد پیدا نمود. پس در صورت تشابه بازار در چندین کشور، انجام اصلاح یا تغییر از لحاظ هزینه توجیه­پذیر می­گردد. در زمینه حمل و نقل نیز مقدار کالای قابل صدور، تعیین کننده بهای تمام شده حمل یک واحد کالاست. با عنایت به هزینه ثابت حجم کانتینرها، فعالیت­های تنظیم اسناد بیمه و بانکی، برای صدور محموله­های کم، صرفه اقتصادی ندارد. فعالیت­های ترفیع فروش مثل تبلیغات و آگهی­ها که از امور مخاطره­آمیز به شمار می­طریقه، به شدت تحت تأثیر گروه­بندی کشورها هستند. مثلاً، مصرف کنندگان سوئیسی نیز می­توانند آگهی­های تجاری تلویزیونی یا رادیویی را که در آلمان پخش می­شوند، دریافت کنند. به اظهار دیگر، تبلیغات برای ورود به یک کشور هزینه­های سربار ثابتی دارد و در صورت تصمیم گیری به فعالیت در یک گروه از کشورها، این هزینه­ها سرشکن خواهد گردید. همین گونه هزینه­های کادر فروش و کادر اداری، برای حجم فروش معینی ثابت می باشد و شرکت با افزایش مستمر و فعالیت تجاری در چند کشور می‌تواند، این هزینه­ها را کاهش دهد (www.intracen.org).

[1] . Hannu Seristo & John Darling

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

1-3-1- هدف کلی پژوهش

مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در ارتباط با شرکت‌های فعال در زمینه نانوفناوری

1-3-2- اهداف فرعی

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی  بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی

– مطالعه تأثیر گرایشات بازاریابی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر تجربه های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

– مطالعه تأثیر استراتژی های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا  با فرمت ورد